سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

88/10/7
12:6 ع

انا لله و انا الیه راجعون

1. مصیبه ما اعظمها و اعظم رزیّتها فی الاسلام و فی جمیع السموات و الارض

آنچه مصیبت امام حسین علیه السلام را عظیم کرده است، علاوه بر شهادت دردناک ایشان و یارانشان؛ اربا اربا شدن، مقطع الاعضا شدن، سنگ خورن، عطش، رها شدن ابدان مطهر شهدا بر زمین و مرفوع شدن سرهای ایشان بر سنان، عظمت حسین بن علی علیه السلام مصیبت است. او حجت خدا بر زمین و فرزند دختر رسول خدا(علیهما السلام) بود. او فرزند محمد( صلی الله علیه و اله) بود که سال­ها برای هدایت مردم زحمت کشید. بنا بود با محبت به اهل بیتش رسالتش را اجر دهند که این کار را با قطعه قطعه کردن حسین بن علی علیه السلام کامل کردند. البته بهتر است بگوییم این اجر دادن را در روز عاشورا به اوج رساندند و هنوز به پایان نرسانده اند. داغ حسین بن علی علیه السلام همچنان و تا همیشه تاریخ باقی است و مردم هنوز از دادن اجر رسالت سیر نشده اند! قرن­ها پس از شهادت حسین بن علی علیه السلام، دوباره مصیبتی عظیم بر دل تاریخ می­گذارند. آنچه این مصیبت را عظیم می­کند علاوه بر آنچه واقع شد، مکان و زمان این بی حرمتی­ها است. روز عاشورا- که بسیاری ازدیگران نیز گرامیَش می­دارند-، ایران -که دشمنان نیز آن را به حسینی بودنش می­شناسند- به ساحت مولی الکونین، اباعبد الله الحسین علیه السلام و عزادارنش بی حرمتی می­کنند و صدا می­زنند « مرگ بر این ولایت ». این شعار یعنی اگرمی­توانستیم با ولی و حجت امروز خدا بر زمین، همان را می­کردیم که امامان ما با حسین علیه السلام کردند.

2. و هذا یوم فرحت به ال زیاد و ال مروان

روایاتی جعل نمودند که عاشورا روز مبارکی است. روز قبول توبه آدم است، روز نجات کشتی نوح، روز شکافته شدن بحر برای موسی و.... گفتند عاشورا روز حاجت گرفتن است، روز باز شدن درب های رحمت الهی! روز برکت در کسب و کار است.  حال آن جعل دوباره معنا پیدا کرده است. آری، امامان کفر حاجتی بالاتر از اطفای نور الهی که مظهر تمامش امام و ولیّ خداست و کسبی دل پذیر تر و پر سودتر از ایجاد فتنه در برّ و بحر ندارند و این است که روز عاشورا روز روا شدن حاجات ایشان و روز برکت به کسب و کار ایشان است. دیروز دوباره ال زیاد و ال مروان شاد شدند و پایکوبی نمودند، بیانیه دادند و خندیدند و خندیدند و خندیدند.

3. حسین علیه السلام در سقیفه شهید شد

شنیده­ام که زینب کبری سلام الله علیها، زمانی که پیکر بی سر حسین بن علی علیه السلام را بر روی دست گرفت و نوحه کرد که یا جداه یا رسول الله! هذا حسینک مرمّل بالدماء و... ادامه داد که حسین علیه السلام در روز سقیفه شهید شد و زنان و کودکانش در همان روز به اسارت گرفته شدند!

 آتش فتنه عاشورای امسال نیز یک باره روشن نشد. این عاشورا ریشه در سقیفه­ها دارد که دوستان نقاب زده داخلی دست در دست امامانشان نهادند و عهد بر این بستند که ریشه ولایت را بخشکانند. این عاشورا ریشه در جام زهر دارد، ریشه در سال­ها جَهد برای محو دین. سال­ها دل دادگی به تئوری­های توسعه غربی. سال­ها فرصت سوزی برای تربیت نسل جوان. و این میوه آن ریشه شوم است.

4. فلعن الله امه اسّست اساس الظلم و الجور

برائت را نمی­توان از دین جدا کرد. دینداری بدون بیزاری جستن از طاغوت همان می­شود که سال­ها بود. می­شود اسلام آمریکایی. لعنت بر کسانی که در روز عاشورا به محضر حسین علیه السلام و عزاداری و عزادارانش بی حرمتی کردند، لعنت بر آنان که این بی حرمتی را پایه گذاردند. لعنت بر آنان و اشیاع و اتباع و امامان ایشان و لعن الله امه سمعت بذلک فرضیَت به. لعنت بر آنان که شنیدند و خوششان آمد. لعنت بر آنان که شنیدند و توجیه کردند. لعنت بر آنان که شنیدند و گفتند ای کاش ما هم با شما بودیم یا گفتند ای کاش روزی بیاید که ما هم جرات کنیم مثل شما مرگ بر اصل ولایت فقیه بگوییم. و وای بر آنان که پس از این راهشان را از این جماعت فتنه گر جدا نکنند. وای بر آنان که راهشان و قلبشان و تفکرشان را از این هتاکان به ساحت اسلام و قرآن و حسین علیه السلام و ولایت جدا نکنند. وای بر آنان که هنوز هم ساده لوحانه و غافلانه فقط بر زخم های پیکر حسین بن علی علیه السلام می گریَند و جواب ندای هل من ناصر حسین علیه السلام را با گریه ای می دهند که او را در برابر ظلم و ظالمان یاری نمی کند.به یقین آنان نیز در این مصیبت عظیم شریک خواهند بود و عذاب الهی آنان را مهلت نخواهد داد.

5. یا لیتنا کنّا معکم

ای کاش قبل از این مرده بودیم و این داغ بر دل ما نمی­نشست. حال که تا امروز مانده­ایم؛ کاش کاری کرده بودیم که دشمنان جرات جسارت به ولی خدا حسین علیه السلام و نائب فرزند ایشان را نمی­یافتند. کاش خواص، آن هنگام که باید حرف می­زدند چیزی گفته بودند و هنگامی که کلامشان آتش این فتنه را روشن می­کرد، خفه می­شدند.

ما عاشق شهادتیم، شهادت برای حسین(علیه السلام)، زنده ماندن راهش، حفظ حرمتش. ما عاشق شهادتیم؛ شهادت در راه ولی فقیه زمان و برای اطاعت از امرش.

6.  ثبّت لی قدم صدق عندک مع الحسین و اصحاب الحسین علیه السلام

گاهی یا لیتنا گفتن سودی ندارد چون ناشی از دیر فهمیدن و دیر عمل کردن است. خدایا ما را از آنان مپسند که رسیدند و راس حسین بن علی علیه السلام را بر نیزه دیدند و افسوس خوردند و عوض خون دادن، اشک ریختند.

 

بیانیِه کروبی در تایید بی حرمتی به حسین بن علی علیه السلام

مشاهدات عینی و بی حرمتی های یک کرگدن متوهّم

مشاهدات سردبیر روزنامه خراسان در اطراف دانشگاه تهران

بریدن دوباره‌‌ی سر امام حسین علیه‌‌السلام و... ذکر چند نکته

تصاویری از اغتشاش در روز عاشورا

 


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ