سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

88/10/30
3:30 ع

 سلام علیکم. مدتی است مشغول انجام پایان نامه کارشناسی ارشد هستم و کمتر فرصت می کنم به عباد برسم. شاید درباره پایان نامه چیزی نوشتم گرچه تا به حال در (( عباد))، تخصصی حرف نزده ام. من دانشجوی فلسفه علم هستم و انتظار می رود که حرف هایی مربوط با رشته تحصیل ام داشته باشم که کم و بیش دارم ،اما باید مجالی پیدا شود که حرف ها را منظم کرده و خدمت دوستان ارایه کنم.

آنچه در زیر می خوانید پیام حضرت امام خمینی رحمت الله علیه به ملت ایران در بیست و دوم سال پنجاه و نه است. این پیام ایشان نه ماده دارد . در اینجا خلاصه ای از بعضی مواد را آورده ایم. یا علی.

اکنون که بحمداللَّه تعالى انقلاب بزرگ اسلامى در آستانه سال سوم است و به رغم بدخواهان و گروهکهاى فاسد مفسد و مزدور شرق و غرب که امید شکست انقلاب را در کمتر از شش ماه داشتند و چشم به راه سردى و سستى ملت و پشت نمودن آنان به انقلاب و باز شدن راه براى وابستگان به رژیم ستمکار سابق و در نتیجه براى امریکاى جنایتکار و دیگر چپاولگران که با حیله‏هاى شیطانى در کمین نشسته‏اند تا از آب گل آلود ماهى بگیرند، ملت معظم باید در حال افزایش انسجام و وحدت کلمه باشد. ملت آگاه ایران امروز شاهد آن همکاریهاى عظیم انسانى- اسلامى در سرتاسر کشور است و نیز شاهد ایثار مال و جان و عزیزان خود براى پیروزى و راندن کفار بعثى از میهن عزیز خویش است و قلمهاى زهرآگین دشمنان آگاه بدخواه و دوستان بى‏توجه، تأثیرى در روحیه توده‏هاى میلیونى عظیم الشأن ایران و مسلمانان جهان ننموده است. لازم است تذکراتى داده شود:
تذکر متواضعانه‏اى است به حضرات گویندگان و نویسندگان اعم از روحانیون معظم و سایر آقایان مطبوعات و تمامى رسانه‏هاى گروهى.
 عزیزان من! شما مى‏دانیدآنچه که به دست آوردید از نفى طاغوت و جایگزین کردن جمهورى اسلامى به جاى آن، ارزان نبوده است بلکه با خون هزاران جوان مؤمن و هزاران معلول و مجروح که ما باید تا آخر عمر خود را رهین آنان بدانیم، به دست آمده است. این نعمت بزرگ الهى را ارزان از دست ندهید. شما حضرات آقایان که در پیروزى انقلاب سهیم بودید و اسلام و ایران مال خودتان است، سعى کنید قلمها و زبانهایتان در خدمت انقلاب و به ثمر رسیدن آن، که آزادى و استقلال در سایه جمهورى اسلامى و زیر پرچم توحید و اسلام بزرگ است، باشد. سعى کنید روحیه ملت را تقویت نمایید و در مقابل فحاشیهاى منحرفین که براى تضعیف روحیه ملت است بیدریغ فعالیت نمایید و از تضعیف اشخاص و یا گروههایى که در خدمت جمهورى اسلامى هستند و تضعیف آنان مستقیماً خدمت به جهانخوارانى است که در کمین نشسته‏اند تا از قلمها و زبانهاى شما بهره گیرى کنند، بپرهیزید ..
انصاف نیست که جوانان عزیز اسلام از ارتش و سپاه و ژاندارمرى و بسیج و شهربانى گرفته تا گروههاى جانباز عشایر و عزیزان شهرها و روستاها در سراسر کشور در خدمت اسلام و مسلمین خون خود را نثار و جان خود را فدا کنند، ما در کنارى بنشینیم و با قلمها و زبانهاى خود قلب نورانى آنان را آزار دهیم. انصاف دهید که ما براى اسلام و کشور اسلامى خود چه کرده‏ایم و این جوانان عزیز از خود گذشته، از دانشگاهى تا روحانى و از روستایى تا شهرستانى و از کارگر تا بازارى چه کرده‏اند. از اول انقلاب تا کنون تمام رنجها و زحمتها و جانبازیها بر دوش این طبقات بوده است و آنان ولى نعمت ما بوده‏اند ..
رهبر ما آن طفل دوازده ساله‏اى است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید ...
خداوندا! من از پیشگاه مقدس تو عذر مى‏خواهم که کودکان و جوانان عزیز ما خود را فدا کنند و ما بهره کشى نماییم

تذکر اکید به روحانیونى است که در دادگاهها و کمیته‏ها، جهاد سازندگى و دیگر ارگانها اشتغال به خدمت دارند، که اولًا در امورى که صلاحیت آن را ندارند به هیچ وجه دخالت نکنند که دخالت آنان علاوه بر آنکه از جهت عدم صلاحیت آنان غیرمشروع است، از جهت بدبین شدن ملت به روحانیت و درنتیجه جدا شدن ملت از شما که لطمه‏اى بزرگ به اسلام و کشور اسلامى مى‏باشد از گناهان بزرگ و نابخشودنى است.

من بار دیگر خطر امریکا را به جهان بخصوص منطقه و ایران گوشزد مى‏نمایم.امروز تمامى آنانى که علیه جمهورى اسلامى ایران متحد شده‏اند، با واسطه یا بدون واسطه در رابطه با امریکا مى‏باشند ملت ایران باید با قاطعیت با این خطر بزرگ مبارزه نماید

امروز اسرائیل و دوست صمیمى‏اش مصر، در منطقه، در فکر ایجاد یک هسته مرکزى براى نابودى مسلمانها و ارزشهاى عالى فکرى آنها مى‏باشند. من نزدیک به بیست سال است خطر صهیونیسم بین الملل را گوشزد نموده‏ام و امروز خطر آن را براى تمامى انقلابات آزادیبخش جهان و انقلاب اخیر اسلامى ایران نه تنها کمتر از گذشته نمى‏دانم که امروز این زالوهاى جهانخوار با فنون مختلف براى شکست مستضعفان جهان قیام و اقدام نموده‏اند. ملت ما و ملل آزاد جهان باید در مقابل این دسیسه‏هاى خطرناک با شجاعت و آگاهى ایستادگى نمایند

من بار دیگر از تمام جنبشهاى آزادیبخش جهان پشتیبانى مى‏نمایم و امیدوارم تا آنان براى تحقق جامعه آزاد خویش پیروز شوند. امید است دولت اسلامى در مواقع مقتضى به آنان کمک نماید ..

پیام من به ملت بزرگ و توده‏هاى عظیم انسانها که پیروزى به دست پر برکت آنان تحقق یافت و آنان اسلام عزیز را در این قرن تجدید نمودند و همه مرهون خدمات ارزنده آنان هستیم این است که این اعجاز بزرگ قرن و این پیروزى بى‏نظیر و این جمهورى اسلامى محتاج به حفظ و نگهبانى است و آن هم نیز به دست تواناى شما که دست خداوند قادر با آن است حاصل مى‏شود. شما ملت عزیز بزرگوار، همه چیز خودتان را براى رضاى خداوند تعالى در طبق اخلاص نهادید و این مائده بزرگ آسمانى را به دست آوردید. نگهدارى این متاع محتاج به صبر و کوشش است. شیاطینى که شاید اکثر آنها از قشر مرفه وابسته به رژیم سابق باشند با شایعه‏ها و دروغها و فریبها مى‏خواهند شما را سست کنند و این متاع را که با خون شهدا و جوانان عزیز به دست آوردید از شما سلب کنند و با اسم کمبود بنزین و نفت و قند و شکر و از این قبیل، شما را نسبت به حکومت جمهورى اسلامى دلسرد کنند و ضربه آخر خود را بزنند. در صورتى که این قبیل شایعه و فریب ضربه‏اى است به شرافت انسانى شما. این کوردلان گمان کرده‏اند که‏ شما، جوانان و عزیزان خود را در راه نفت و بنزین داده‏اید و به اسلام و میهن عزیز خود براى پرکردن شکم خود خدمت مى‏کنید. اینان را که دشمن عزت و شرافت شما هستند از خود برانید و مجال ندهید که توطئه‏هاى آنان به ثمر برسد. شما به صدر اسلام و مجاهدت پیغمبر عظیم الشأن و یاران بزرگوار او نظر کنید که با چه زحمات و کمبودهایى مواجه بودند و چگونه با نثار جان و خون، اسلام را به ثمر رساندند و با پیروى از آن بزرگواران اسلام را تقویت کنید و میهن عزیز خود را حفظ نمایید و دست رد بر سینه بدخواهان زنید و ترس به خود راه ندهید که خداوند با شماست. از خداوند متعال نصرت اسلام و مسلمین و پیروزى هرچه زودتر سپاه اسلام بر کفر را خواستارم. والسلام علیکم و رحمة اللَّه و برکاته...
روح الله الموسوی الخمینی
صحیفه امام- جلد 14- صفحه 71

پی نوشت 1: لطفا به سئولات زیر که از این پیام طرح شده پاسخ دهید:
1-غرب امید به شکست انقلاب در چه مدتی داشت؟
2-چه چیزی انصاف نیست؟( راهنمایی: در توصیه به حضرات آقایان سهیم در پیروزی انقلاب دقت شود)
3-چرا امام از خداوند عذرخواهی می کند؟
4-روحانیون در چه چیزی نباید دخالت کنند؟  دخالت آنان علاوه بر اینکه .... است، .... هست.
5-امروز تمامى آنانى که علیه جمهورى اسلامى ایران متحد شده‏اند، با واسطه یا بدون واسطه با چه کسی در ارتباط هستند؟ امروز چه زمانی است؟( سئوال تحلیلی و امتیازی است)
6-دوست صمیمی اسرائیل کیست؟
7-امید است دولت اسلامی در مواقع مقتضی به چه کسانی کمک کند؟(  بند حاوی جواب  این سئوال را با توجه به شعار نه غزه نه لبنان به بحث بگذارید. نکته: زمان بیان این بند چند ماهی است که جنگ علیه ایران آغاز شده است.)
8- چه کسانی هستند که پیروزى به دست پر برکت آنان تحقق یافت، آنان اسلام عزیز را در این قرن تجدید نمودند و همه مرهون خدمات ارزنده آنان هستیم؟
9-کوردلان گمان کرده اند شما جوانان عزیزتان را در راه چه چیزی داده اید و به اسلام و میهن خود برای پر کردن چه چیزی خدمت می کنید؟


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ